DIPLOMSKI RAD

Bok ljudi, eto uhvatila se ja napokon ozbiljnog posla. Imam genijalnu temu za diplomski rad i genijalnog mentora pa bi bila prava šteta da produžim godinu i izgubim i temu i mentora. Zar ne?
Znaci red rad i disciplina jer ću imati jedan koristan diplomski rad koji će pomoći mnogim autorima. Naziv rada je „Isplativost samoizdavaštva“.
 
 
 

Prva stvar koju sam sada naučila je ta da ne slušate druge. Oni daju savjete iz drugog ugla (vas gledaju i vide vreću od 30 000 kn koja jedva čeka da bude potrošena – a vi vjerojatno nemate 30 kn za gablec i kavu samo njima teško to možete objasniti jer ako ste dijete tajkuna teško da znate čitati a kamoli pisati jer to drugi rade za vas) a vi kao autor sami morate odlučiti što i kako. Govorim iz svog primjera jer su me mnogi „popljuvali“ zato što mi je roman izdala izdavačka kuća a ne ja GRAFIČAR.
Svi su pričali (stručnjaci naglašavam) kako je to glupost jer jedan roman od 488 stranica ako tiskate 500 komada košta vas (prema njihovom naravno) oko 30 kn. A znate što je istina? Istina je ta da jedan roman ako tiskate 500 komada košta 91,00 kn! (u sto nije uračunata lektura, dizajn korica i prijelom). Znači 91kn vas košta komad koji nećete moći prodati po cijeni većoj od 150kn (ako vam se posreći i u reklame ulupate tisuće kuna). Kada platite porez i doprinose (jer roman smijete prodavati sama ako otvorite firmu) što vam ostaje? Zapravo ste u minusu.
 
Jedna kolegica rekla mi je „Oni svi pričaju i prave  se pametni a da se ni nađu u takvoj situaciji ne bi tako govorili“. Imala je pravo. Svi su pametni kad treba biti pametan za druge.
Ne nasjedajte na gluposti. Ako ne zasučete rukave (na tome ja sad radim) nije isplativo ako sami izdajete knjigu u Hrvatskoj. Ja tražim alternativu da mene kao grafičara roman od 488 strana ispadne 50 kn po komadu. Ako uspijem to postići ja sam sretna osoba J
Za sada smo na pola puta a znam da rješenje za nas pisce koji želimo objavljivati sami mora postojati. Uskoro vas izvijestim o novostima.
Kao zaključak bih navela – pustite druge da pričaju a njihova mišljenja ostavite po strani i poslušajte vlastito srce. Nekada vaša odluka neće biti financijski isplativa ali će vas ispuniti. Lakše je živjeti sa činjenicom kako ste odluku donijeli sami. To je vaš život i ako je „jeftina prostitucija“ (ovo citiram J ) potpisati ugovor sa izdavačkom kućom mislite li da je rješenje da vam roman stoji na polici i nikada ne ugleda svjetlo dana? To vi morate procijenit. Ja ne pišem radi novaca … meni je to ljubav … i svaka minuta koju provedem pišući zapravo je minuta čiste sreće a ima li ona cijenu?
 

Primjedbe