PITANJA I ODGOVORI ČITATELJA

Dragi moji i drage moje,

ostala sam ugodno iznenađena nedavno održanim darivanjem jer ste se odazvali u tolikom broju. S obzirom da je tamo bilo i mladih autora i onih koji bi se voljeli baviti pisanjem odlučila sam kopirati pitanja i odgovore kako bi oni koji nisu pratili pronašli odgovore koji ih možda zanimaju :) Hvala svima koji su sudjelovali a Jeleni želim da uživa u mojoj povijesnoj pustolovini  <3 Vaša Ana Bukovac :*
 
Mirjana Vulić: Draga Ana, ja sam te već i davila i izrazila želju da te upoznam ali kad ti već mogu postaviti pitanje reci mi dali je priča izmišljena iz mašte ili ti je pričana kao što se zna od naših baki i deda prenositi s generacije na generaciju? Nekad davno kod nas je bio isto predivan svijet krinoline, grofice, baruni da je bar i sada tako.... nemam tvoju knjigicu ali bi ju jako željela tako da ju mogu staviti kraj Zagorke... J

Ana Bukovac: Priča je bazirana na povijesnim činjenicama. Prije pisanja proučavala sam to povijesno razdoblje ovih prostora tako da se uz naše plemstvo spominju i vladari susjednih zemalja i njihovi sinovi. Muška imena postoje u povijesnim spisima dok su ženska izmišljena jer se tokom povijesti uglavnom nisu zapisivala u rodoslovlja. npr. Jaroslav je bio prvi vladar Okića, po Baboniku su njegovi potomci dobili ime Babonići i postali jedna od najutjecajnijih obitelji s ovih prostora, Šimun je bio jedan od tri sina Nikole Kačića a Sava (Rastsko) bio je sin vladara Zete i Tribinja dok se Kulin Ban spominje kao vladar Bosne a Stjepan Gorički jedan je od značajnijih biskupa sa Kaptola dok je njegov otac obnašao dužnost velikog župana itd....


Valentina Filipović: Moje pitanje glasi: Koja je tvoja inspiracija za pisanje?

Ana Bukovac: Draga Valentina najveća inspiracija mi je povijest i ono što u njoj pronalazim. Za ovaj roman me intrigirao odnos između Andrije i Emerika o kojemu se malo zna pa sam na osnovi njega krenula sa proučavanjem plemstva iz tog doba i tako stvorila priču … uskoro izlazi moj fantasy roman a s obzirom da se ti baviš više tim žanrom vjerojatno te više zanima i odgovor na tu temu. Inspiracija za pisanje Fantasy romana mi je zapravo bijeg od stvarnosti i želja da stvorim neki zanimljiviji svijet od našeg gdje vladaju neka druga pravila J


Valentina Story: Pitanje za Anu (ne sudjelujem u darivanju,samo sam radoznala) Posto i ja pisem. Zanima me je li pišeš svakodnevno i ako da koliko riječi napišeš u danu?

Ana Bukovac: Nastojim pisati redovito jer onda uživam u pisanju i radnja s odvija bez da previše o njoj razmišljam. Onaj tren kad napravim pauzu od pisanja priča staje i teško je kasnije nastaviti pogotovo kada je riječ o povijesnom romanu gdje ima puno likova. Nekada nisam bila baš redovita a sada se trudim napisati minimalno pola stranice a maksimalno 10 – 15 stranica dnevno. Roman „U kneževom zagrljaju“ napisala u iznenađujuće kratkom roku bas iz razloga što sam bila jako disciplinirana J Nadam se da će i vama  ovaj savjet pomoći u pisanju.


Maja Hatala Bengez : Draga Ana, cime si bila ponukana da napises ovaj roman? Pitam jer sama tematika nije jednostavna i vjerujem da je trebalo dosta ceprkati po starim knjigama i rodoslovima kako bi se pronasli tocni podaci. Zasigurno si ulozila veliki trud. Svaka cast.

Ana Bukovac: Draga Maja ljubav prema povijesti i djelima Marije Jurić Zagorke bili su glavni poticaj. U to vrijeme pročitala sam sva djela svoje omiljene autorice i shvatila da nema dalje. Kako mi je njezino najdraže djelo „Plameni Inkvizitori“ odlučila sam proučiti što se zanimljivo događalo u vremenu prije i tako otkrila zanimljiv dio povijesti o kojemu se zapravo danas više i ne govori. Roman sam počela pisati u srednjoj školi i trebalo mi je više od tri godine da ga dovršim ali sam uživala u svakom djeliću stvaranja te pustolovine. Tada internet nije bio dostupan kao danas stoga sam većinu informacija tražila po raznim povijesnim knjigama. Vjerojatno bi danas taj proces istraživanja išao mnogo brže.


Dijana Trajanovski: Ana Bukovac odakle ideja za nastanak ove knjige?

Ana Bukovac: Draga Dijana, nekako je priča između Mirane i Jaroslava ostala nedorečena pa sam shvatila da zaslužuju svoju knjigu a sukob Andrije i Emerika nije završio već se nastavlja stoga sam imala potrebu napisati nastavak u kojemu se pojavljuju i neki zanimljivi novi likovi J  


Maja Ažić: Zašto si počela pisati baš povijesne romane?

Ana Bukovac: Draga Maja, osobno kod čitanja preferiram povijesne romane pa se nekako najbolje osjećam pišući ih jer volim povijest. U povijesne romane zaljubila sam se zahvaljujući Mariji Jurić Zagorki a ta ljubav se nastavila J

 
Natali Horvat: Divna knjiga koju bi voljela pročitati jer obožavam povijesne ljubavne romane smile emoticon pitanje : kako se rješavaš blokada u pisanju?

Ana Bukovac: Draga Natali, kada mi se dogodi blokada jednostavno ostavim prazan prostor i nastavim dalje pisati a kasnije se vratim i povežem priču jer sam shvatila da mi je jednostavnije tako nego prestati s pisanjem nekoliko dana dok čekam inspiraciju.


Jelena Perlić Ex Sladić Ana Bukovac jel grickas cokoladu dok pises? Knjiga me zanima od dana kad se pojavila, cak sam sudjelovala u izboru naslovnice ;)

Ana Bukovac: Draga Jelena, bas originalno pitanje <3 Bijela kava i čokolada obavezno su kraj mene dok pišem J  Hvala još jednom sto si sudjelovala u izboru naslovnice ;)


Andriana Čondrić: Ana Bukovac, nisam ljubitelj naših domaćih autora osim M.J.Zagorke,zbog nje sam se i navukla na čitanje a vidim da Vas uspoređuju s njom .Da li Vam je ta usporedba samo kompliment ili i teret? Jer svi znamo Zagorkina djela i teško je to nadmašiti.

 
Ana Bukovac: Draga Andriana, smatram da je Marija Jurić Zagorka nenadmašna pripovjedačica i navodim je kao uzor jer je za mene osobno najznačajnija spisateljica. Veliki mi je kompliment  ako netko kaže da ih moj stil pisanja podsjeća na njezin none vidim to kao teret već kao poticaj za dalje..


Tajana Picek: Da li je stvarno bitno pisati svaki dan? Jer i sama pisem roman (zeljela bi ju izdati), ali desi mi se cesto da sam okruzena s toliko obaveza da ne stignem otvoriti laptop i baciti se na pisanje iako je to razdoblje dok pisem za mene vrijeme da sam u svom svijetu. I kako dolazis do inspiracije? J


Ana Bukovac: Draga Tajana, meni je bitno da roman dovršim kontinuirano pišući ali vjerojatno to ovisi i o žanru koji pišete. Žalosno je što se kod nas pisanje smatra hobijem pa je teško svaki dan odvojiti vrijeme za pisanje. Negdje sam jednom pročitala da se autor treba svakodnevno natjerati napisati barem jednu rečenicu ako nema inspiracije kako ne bi izgubio volju za pisanjem. Od tada se tog pravila nastojim pridržavati.

Kad prestanete pisati i kroz glavu vam prođe što ste sve napisali sigurno vas uhvati panika pa mislite kako ne možete dalje zato ako stalno pišete ne stignete razmišljati o tome J  Priču uglavnom u glavi razradim dok sam u šetnji sa svojim psima a prije toga prikupim povijesne činjenice J

KrisTina Prusina: Više prijedlog, nego pitanje - postoji li mogućnost uvrstiti ovu knjigu u školsku lektiru, vjerujem da bi srednjoškolcima bila izuzetno zanimljiva, povijest koju uče bi im prikazala na slikovit i njima blizak način, i uvjerena sam da bi ih ovakva priča potakla na detaljnije proučavanje hrvatske povijesti - koja je jednako (ako ne i više) bogata kao i engleska, škotska, talijanska ili francuska.

Ana Bukovac: Draga Kristina, hvala na pitanju. Odlično ste to sročili i stvarno vjerujem da bi ovakve knjige školarce navele da zavole čitanje ali i hrvatsku povijest no to se vjerojatno neće dogoditi jer se navodno odluka donosi na osnovi veza i poznanstava kojih ja iskreno unutar ministarstva nemam.


Tina Rašić: Sve je uglavnom već pitano, ali eto mene zanima koje si izvore koristila u istraživanju za ovu knjigu? Napisala si već da si se služila knjigama pa me zanima preporuka za one dijelove naše povijesti o kojima je inače teško pronaći nešto detaljnije. Posto još uvijek zbog ove knjige cmoljim sto zbog brige o mačku nisam uspjela na Interliber, a nemam još uvijek mogućnost nabavit je odigrat ću ovdje kad se već dijeli. Možda konačno dođem do nje a voljela bih to jako i sto prije posto volim sve sto ima veze s našom povijesti, a i obožavam romane ovakve radnje. Povijest i arheologija su mi nikad prežaljeni san pa kad vidim nešto ovakvo odmah mi oči zasjaje. Ova knjiga mi je već neko vrijeme ogromna želja. Hvala Ani i Crnom biseru na darivanju
 

 
Ana Bukovac: Draga Tina, danas imate dosta literature online a glavne knjige koje sam ja koristila su: Povijest Hrvata u srednjem vijeku (Nada Klajić), Jadransko more – u sukobima i borbama kroz stoljeća (Grga Novak), Povijest i kultura Hrvata kroz 1000 godina (Josip Horvat), Povijest Hrvata, knj. 1, Srednji vijek (ur. F. Šanjek), Hrvatska povijest srednjeg vijeka (Neven Budak) …


Ivana Pavelić: Moje pitanje je, kako se uopce natjerati da zavrsis knjigu? Imam skoro pola, ali kad pomislim na eventualno izdavanje i sve poteskoce, nisam sigurna vise. unsure emoticon

Ana Bukovac: Draga Ivana, najteže je završiti prvu knjigu. Ja sam „Hrvatsko plemstvo“ završila sa 18 godina i trebalo mi je nekoliko mjeseci za zadnje poglavlje. Na kraju sam ga napisala tako da ostane nedorečeno te da otavi prostora za dalje … Ja nisam previše razmišljala o izdavanju romana jer sam pisala radi sebe i iz tog razloga je gotovo 6 godina rukopis skupljao prašinu na polici J. Moram priznati da mi je bilo neugodno kada sam pomislila o tome da netko drugi čita moj roman dok slučajno nisam pronašla osobu koja je pokazala interes za čitanjem rukopisa a nije mi bila bliska. Marijana je bila oduševljena kada mi ga je vratila i to je bio glavni razlog zašto sam se javila Nakaldi Ceres (pod lažnim imenom jer mi je i dalje bilo neugodno makar je prošlo 6 godina J. Ja sam imala sreće ili sam jednostavno pisala ono što su oni tada tražili pa ne mogu reći da sam imala poteškoća prilikom pronalaska izdavača ali danas susrećem sve više mladih autora koji imaju taj problem. U svakom slučaju mnogi, danas poznati, autori nisu mogli pronaći izdavača pa su sami izdali svoj roman tako da uvijek imate i tu opciju u slučaju da naiđete na „zid“. Zato ne odustajte ;)

 
Ines Kristić najdraže mjesto za pisanje?

Ana Bukovac: Bok Ines J sada imam svoj kutak za pisanje ispred velikog prozora tako da mi pogled može odlutati kada ponestane inspiracije ;)

 
Gordana Zebec: Svi su vec sigurno svasta pisali pa eto sta biti mene zanima. Otkud ideja za pisanjem knjige i zasto bas o ovome? Planiras li jos nesto slicno ? Knjigu nisam citala al evo drzim si fige heart emoticon A tebi Ana sretno


Ana Bukovac: Hvala J  Glavni razlog što sam počela pisati je činjenica da sam pročitala sva djela omiljene autorice i shvatila da dalje nema a ja nisam željela da čarolija prestane i zato sam počela pisati svoju priču o poznatim ličnostima iz hrvatske povijesti ... Jedna knjiga koja se može smatrati nastavkom je gotova a vjerujem da će nastati još jedan roman a priča će pratiti Crnog viteza koji se pojavljuje u romanu "Hrvatsko plemstvo" J


Kaca Nakit Glisic: Ovu knjigu igram za jednu meni vrlo dragu osobu koja je iz Hrvatske,pa ako mi se posreci dobice poklon za Bozic i ranije nego sto treba. J A Anu bi pitala odakle tolika inspiracija za radnju koja se odvija u knjizi?

Ana Bukovac: Pozdrav Kaca, inspiracija su mi povijesne činjenice i značajni ljudi hrvatske povijesti.

Iva Radeljević: Draga Ana Bukovac, kako potices inspiraciju?


Ana Bukovac: Draga Iva, inspiraciju potičem proučavajući lokacije na kojima se radnja romana odvija i odlaskom u prirodu J

Antonija Oremuš: Voljela bih pročitati knjigu. Volim Zagorku i njezine romane, volim povijest. Vi ste njena dostojna nasljednica i samo tako nastavite. Pitanja nemam. Sve je rečeno. J

Ana Bukovac: Puno hvala <3

 

 

 


Primjedbe