ROMAN HRVATSKO PLEMSTVO - RECENZIJA by SANDRA AVAR

Čarobni svijet knjiga-recenzije i preporuke
October 28 at 11:53am

Ana Bukovac - HRVATKO PLEMSTVO

U izdanju Naklada Ceres

Očaravajući povijesno pustolovni roman u divnoj kombinaciji sa ljubavnim pričama koje će vam srce obuzeti u trenu. Priča je smještena u 12.stoljeće u doba vladavine Emerika Arpadovića popraćena brojnim zakulisnim igrama i spletkama oko preotimanja prijestolja od strane njegovog brata Andrije II. Radnja prati pripreme oko vjenčanja kralja, ali ponajviše se pozornosti pridaje plemstvu i njihovom povijesnom staležu i nasljeđu.

Dijete oteto od strane razbojnika, težak gubitak mlađeg brata i uplakana knjeginja Vesna, početak je ove priče koja će vas sa svakom stranicom sve više uvlačiti u mračne tajne plemstva. Ali sve se mijenja 17 godina kasnije kada tri kneza postaju upravitelji kraljevske vojske pa njihove odgovornosti postaju još veče. Upravljanje dvorom, lov na razbojnike i vješte borbe samo su dio njihove svakodnevice u kojoj im Crni vitez zadaje dodatne nevolje. Njegov je identitet sakriven što daje posebnu čar ovoj priči, a tu je i kneginja Korina koja pada na njegov šarm i ne znajući tko je on.

Večina je brakova u ovoj priči unaprijed dogovorena gledajući na poziciju određenog kneza, ali mlade i tvrdoglave kneginje spremne su i na smrt kako bi svoje ljubavne zanose održale u tajnosti i jednoga ih dana možda slobodno živjele. Tako će mladi Babonik ostati zatečen Veronikinom ljepotom, a njen oštri jezik u vještom prepucavanja oborit će ga s nogu i natjerati ga da se svojski potrudi oko nje. Hoće li joj Babonik iskazati svoju ljubav i hoće li je Veronika prihvatiti? Marina ljubi Zvonimira i nije ni svjesna kako je na podli način obećana Šimunu za ženu. Zloglasni Šimun, vječni zavodnik i gusar koji lomi ženska srca, daje joj savjet da bježi sa voljenim ako želi biti sretna, ali hoće li Marina isto i učiniti ili će Šimuna prihvatiti za muža i zavoljeti ga? Tajna, koju samo njeno srce zna uvući će kneginju Marinu u brojne probleme i pokazati joj put do istinske ljubavi.

Neizbježna je borba za prijestolje popraćena intrigama i lažima, ali divne ljubavne priče likova povest će vas na novo putovanje u povijest gdje se sve svodi na društvene norme i bogatstvo kojim vladaju vitezovi i gusari. Roman je pisan vrlo vješto sa mnoštvom slikovitih opisa dvoraca i krajolika, te vjernim opisom likova i njihovih titula, a fikcijska priča savršeno je isprepletena povijesnim činjenicama. Svakako je za reči kako je ovo originalna i zanimljiva priča uz koju ćete se nasmijati čitajući zajedljive dijaloge glavnih likova, a borbe za vlast i mnoge zavjere pokazat će vam koliko je povijest zapravo zanimljiva gledana iz kuta autorice.

Mene je priča uvukla u potpunosti i navela me da malo više istražim taj dio naše povijesti, a svakako je za reči kako su me šarmantni vitezovi oborili s nogu. Zaista divna priča nakon koje ćete htjeti još i naravno moja velika preporuka.

Recenziju napisala Sandra Avar

Primjedbe